11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


pr.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Simülasyon
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etkinlik tasarımı ve tema geliştirilmesi.
  • Etkinlik planlama becerisi kazanmak ve geliştirmek
  • Etkinlik yönetimi deneyimine hazır olmak.
  • Raporlama becerisi geliştirmek.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ajanda: Dersler/Sunumlar Haftalık konular, sunum becerileri
2 Giriş: Etkinlik Yönetimi nedir? Etkinlik Yönetimi’nin bugünü ve yarını Isınma
3 Temel konular: BTL vs ATL, iletişim, SSS pazarlama bilgilerinin hatırlanması
4 Bir “etkinlik” nedir? Etkinlik yönetiminin arka planı SMART anlayışı / Etkinlik yönetimininde 5N ve 1K / Etkinlik için gereken: DRIVE MRR sunumu
5 Etkinliklerin sınıflandırılması.Kitle: hedef izleyici / dinleyici Mekan: içerik / profil Zaman: zamanlama / sıklık GA sunumu, AE başarı formülü
6 “Yönetim” metodolojisi. Inhouse (dahili) Outsource (harici) / Bütçe vazgeçilmez kitap... / Risk analizi / Etkinliğin anatomisi iDesk (NestNet) MediaCat dergisi 2009/06 MediaCat dergisi 2009/10
7 Etkinliğin ömrü: Doğuş / etkinlik öncesi: plan. Yaşam / operasyon: veri ve akış. Son / etkinlik sonrası: rapor PLC (Product Life Cycle) NestNet etkinlik taslağı örnekleri patentler
8 Plan: Brief / debrief. Tema / tasarım. SWOT analizi / öğrenme LW sunumu
9 Operasyon: Sözleşmeler: müşteri ve tedarikçiler Mekan: uygun ve özgün mekan arayışı Satın alma: mekan, gösteri, teknik, ikram, vb Öğrenme / geri besleme NestNet tedarikçiler veri tabanı
10 Rapor: ROO (Return on Objectives), ROI (Return on Investment) NestNet raporları. www.ises.com MediaCat dergisi 2009/06, MediaCat dergisi 2009/10
11 Ara değerlendirme (sınav/sunum) Sınıf, her biri 26 kişilik gruplar halinde çalışacak, kendi belirleyecekleri bir konudaki etkinliği sunacak. Her bir sunum için toplam süre en çok 10 dakikadır. Sunum becerisi de göz önünde bulundurulacaktır.
12 Etkinlik Yönetimi Takımı ile ilgili eleştiriler: yanlışlar / hatalar Sınıfın etkinlik üzerine tartışması
13 KrizYönetimi: Risk analizi ve Önlemleri. Planlamanın önemi. İletişim ve medya. Kriz iletişiminde 3R MRR sunumu
14 Etkinlik Matrisi: Planlama takımı (planning team), operasyon ekibi (operation crew), raporlama personeli (reporting staff) Sınıfın edineceği/edindiği deneyim
15 Yaşam bir etkinliktir, tecrübe onun daha iyi olmasını sağlar... Yaşamınızı siz yönetin... CLevel Director (Managing / Executive) Associate / Coordinator Manager / Leader Supervisor / Head Employee: Staff, Crew NonEmployee: Consultant, etc... Client / Consumer / Participants konuşmalar & dinlemeler...
16 DÖNEM SONU PROJESİ (sınav / sunum) Sınıf aynı proje üzerinde yaklaşık 14, 15 kişilik gruplar oluşturacak ve çalışma süresinde odaklanacağı 3 konu; planlama operasyon raporlama için birbirleri ile karşılıklı etkileşim içinde; takım (team) ekip (crew) personel (staff) olarak daha iyi bir etkinlik tasarlama ve yönetme becerileri kazanmak için çalışacaklar... (toplam süre 30 dakikadır)
Ders Kitabı Öğretim görevlisi tarafından hazırlanacak sunumlar...
Önerilen Okumalar/Materyaller KİTAPLAR / BOOKS 21st Century Global Evenet Management, Joe Jeff Goldblatt Art of the Event, James C. Monroe – Robert A. Kates Coach’luk Yolunda SWOT, Hakan Türkkuşu (internal) Corporate Event Project Management, William O’Toole – Phyllis Mikolaitis Event Design& Experience, Graham Berridge Event Entertainment & Production, Mark Sonder Event Management & Event Tourism, Donald Getz Event Management & Sustainability, Razaq Raj – James Musgrave Event Management, Charles Bladen, James Kennell, Nick Wilde Event Marketing, Leonard H. Hoyle Event Planning Ethics & Etiquette, Judy Allen Event Planning, Judy Allen Events Management, Glenn Bowdin Johnny Allen – Willian O’Tooole – Rob Harris Festivals & Event Management, Ian Yeoman – Martin Robertson – Jane AliKnight – Siobhan Drummond Festivals & Special Event Management, Johnny Allen – William O’Toole – Ian McDonnell – Robert Haris Global Meetings & Exhibitions, Crol Krugman HR Management for Events, Lyen van der Wagen Innovative Marketing Communications, Guy Masterman – Emma H. Wood Int’l Perspective of Festivals & Events, Alan Fyall – Jane AliKnight – Martin Robertson – Adele Ladkin Management of Event Operations, Julia Tum Philippa Norton – J. Nevan Wright Professional Event Coordination, Julia Rutherford Silvers – Joe Goldblatt Risk Management for Meetings & Events, Julia Rutherford Silvers Special Event Production, Doug Matthews Special Events, Joe Jeff Goldblatt Strategic Sports Event Management, Guy Masterman Strategies & Tactics in Supply Chain, Springer Succesfull Event Management, Anton Shone Supervisor / Coach, Hakan Türkkuşu (internal) Sustainable Event Management – Meegan Jones The Event Managers Bible, D.G. Conway The Guide to Successful Destination Management, Pat Schaumann DERGİLER / MAGAZINES Special Event MediaCat (Turkish) ÖRGÜTLER / ASSOCIATIONS AMEC Association of Media Evaluation Companies IAAPA International Association of Amusement Parks & Attractions IABC International Association of Business Communicators IPMA International Project Management Association ISES International Special Event Society ISMP International Society of Meeting Planners TEA Themed Entertainment Association ARAMA MOTORLARI / SEARCH ENGINE Ask, Bing, Google, Yahoo, Yandex DİĞER / OTHERS SlidaShare.com LinkedIn.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
60
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
14
Final Sınavı
1
30
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek

X
2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek.

X
3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek.

X
4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek

X
5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek

X
6

Bölgesel, ulusal ve küresel konular/sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak, bunlarla ilgili kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek ve bunları kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak

X
7

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda yaratıcı düşüncelerini ve iletişim sorunlarına ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek bunları ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek

X
8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek, alanın temel dinamiklerindeki süreklilikleri ve değişiklikleri tespit edebilmek

X
9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olmak

X
10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve bu disiplinlerden yararlanabilmek

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

X
12

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek

X
13

Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010