pr.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ajanda: Dersler/Sunumlar | Haftalık konular, sunum becerileri |
2 | Giriş: Etkinlik Yönetimi nedir? Etkinlik Yönetimi’nin bugünü ve yarını | Isınma |
3 | Temel konular: BTL vs ATL, iletişim, SSS | pazarlama bilgilerinin hatırlanması |
4 | Bir “etkinlik” nedir? Etkinlik yönetiminin arka planı SMART anlayışı / Etkinlik yönetimininde 5N ve 1K / Etkinlik için gereken: DRIVE | MRR sunumu |
5 | Etkinliklerin sınıflandırılması.Kitle: hedef izleyici / dinleyici Mekan: içerik / profil Zaman: zamanlama / sıklık | GA sunumu, AE başarı formülü |
6 | “Yönetim” metodolojisi. Inhouse (dahili) Outsource (harici) / Bütçe vazgeçilmez kitap... / Risk analizi / Etkinliğin anatomisi | iDesk (NestNet) MediaCat dergisi 2009/06 MediaCat dergisi 2009/10 |
7 | Etkinliğin ömrü: Doğuş / etkinlik öncesi: plan. Yaşam / operasyon: veri ve akış. Son / etkinlik sonrası: rapor | PLC (Product Life Cycle) NestNet etkinlik taslağı örnekleri patentler |
8 | Plan: Brief / debrief. Tema / tasarım. SWOT analizi / öğrenme | LW sunumu |
9 | Operasyon: Sözleşmeler: müşteri ve tedarikçiler Mekan: uygun ve özgün mekan arayışı Satın alma: mekan, gösteri, teknik, ikram, vb Öğrenme / geri besleme | NestNet tedarikçiler veri tabanı |
10 | Rapor: ROO (Return on Objectives), ROI (Return on Investment) | NestNet raporları. www.ises.com MediaCat dergisi 2009/06, MediaCat dergisi 2009/10 |
11 | Ara değerlendirme (sınav/sunum) | Sınıf, her biri 26 kişilik gruplar halinde çalışacak, kendi belirleyecekleri bir konudaki etkinliği sunacak. Her bir sunum için toplam süre en çok 10 dakikadır. Sunum becerisi de göz önünde bulundurulacaktır. |
12 | Etkinlik Yönetimi Takımı ile ilgili eleştiriler: yanlışlar / hatalar | Sınıfın etkinlik üzerine tartışması |
13 | KrizYönetimi: Risk analizi ve Önlemleri. Planlamanın önemi. İletişim ve medya. Kriz iletişiminde 3R | MRR sunumu |
14 | Etkinlik Matrisi: Planlama takımı (planning team), operasyon ekibi (operation crew), raporlama personeli (reporting staff) | Sınıfın edineceği/edindiği deneyim |
15 | Yaşam bir etkinliktir, tecrübe onun daha iyi olmasını sağlar... Yaşamınızı siz yönetin... CLevel Director (Managing / Executive) Associate / Coordinator Manager / Leader Supervisor / Head Employee: Staff, Crew NonEmployee: Consultant, etc... Client / Consumer / Participants | konuşmalar & dinlemeler... |
16 | DÖNEM SONU PROJESİ (sınav / sunum) | Sınıf aynı proje üzerinde yaklaşık 14, 15 kişilik gruplar oluşturacak ve çalışma süresinde odaklanacağı 3 konu; planlama operasyon raporlama için birbirleri ile karşılıklı etkileşim içinde; takım (team) ekip (crew) personel (staff) olarak daha iyi bir etkinlik tasarlama ve yönetme becerileri kazanmak için çalışacaklar... (toplam süre 30 dakikadır) |
Ders Kitabı | Öğretim görevlisi tarafından hazırlanacak sunumlar... |
Önerilen Okumalar/Materyaller | KİTAPLAR / BOOKS 21st Century Global Evenet Management, Joe Jeff Goldblatt Art of the Event, James C. Monroe – Robert A. Kates Coach’luk Yolunda SWOT, Hakan Türkkuşu (internal) Corporate Event Project Management, William O’Toole – Phyllis Mikolaitis Event Design& Experience, Graham Berridge Event Entertainment & Production, Mark Sonder Event Management & Event Tourism, Donald Getz Event Management & Sustainability, Razaq Raj – James Musgrave Event Management, Charles Bladen, James Kennell, Nick Wilde Event Marketing, Leonard H. Hoyle Event Planning Ethics & Etiquette, Judy Allen Event Planning, Judy Allen Events Management, Glenn Bowdin Johnny Allen – Willian O’Tooole – Rob Harris Festivals & Event Management, Ian Yeoman – Martin Robertson – Jane AliKnight – Siobhan Drummond Festivals & Special Event Management, Johnny Allen – William O’Toole – Ian McDonnell – Robert Haris Global Meetings & Exhibitions, Crol Krugman HR Management for Events, Lyen van der Wagen Innovative Marketing Communications, Guy Masterman – Emma H. Wood Int’l Perspective of Festivals & Events, Alan Fyall – Jane AliKnight – Martin Robertson – Adele Ladkin Management of Event Operations, Julia Tum Philippa Norton – J. Nevan Wright Professional Event Coordination, Julia Rutherford Silvers – Joe Goldblatt Risk Management for Meetings & Events, Julia Rutherford Silvers Special Event Production, Doug Matthews Special Events, Joe Jeff Goldblatt Strategic Sports Event Management, Guy Masterman Strategies & Tactics in Supply Chain, Springer Succesfull Event Management, Anton Shone Supervisor / Coach, Hakan Türkkuşu (internal) Sustainable Event Management – Meegan Jones The Event Managers Bible, D.G. Conway The Guide to Successful Destination Management, Pat Schaumann DERGİLER / MAGAZINES Special Event MediaCat (Turkish) ÖRGÜTLER / ASSOCIATIONS AMEC Association of Media Evaluation Companies IAAPA International Association of Amusement Parks & Attractions IABC International Association of Business Communicators IPMA International Project Management Association ISES International Special Event Society ISMP International Society of Meeting Planners TEA Themed Entertainment Association ARAMA MOTORLARI / SEARCH ENGINE Ask, Bing, Google, Yahoo, Yandex DİĞER / OTHERS SlidaShare.com LinkedIn.com |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek | X | ||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | X | ||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek | X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek | X | ||||
6 | Bölgesel, ulusal ve küresel konular/sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak, bunlarla ilgili kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek ve bunları kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda yaratıcı düşüncelerini ve iletişim sorunlarına ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek bunları ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek, alanın temel dinamiklerindeki süreklilikleri ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olmak | X | ||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve bu disiplinlerden yararlanabilmek | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest